TRAILTOUR # 05 INOV-8

Jihlavsko / Rokštejn

Délka:  7200 m  Převýšení:  100 m

Trasa ke staženi (.GPX)

Pro stažení klikněte pravý tlačítkem myši, uložit odkaz jako.

Trasa: Polní a lesní cesty (75 %), asfalt (30 %)
Start a cíl: zřícenina hradu Rokštejn
Doprava: autem i vlakem do Přímělkova, okres Jihlava

Rokštejn je mýtický místo. Fantastická zřícenina v údolí říčky Brtnice, na půl cesty mezi Jihlavou a Třebíčí. Když na hradbách zavřeš oči, normálně uslyšíš řinčení rytířské zbroje. Kamenné zdi na tebe promluví. Ale dneska… Dneska tu jsi proto, abys prohnal pár veverek v přilehlých lesích. Dneska to poběžíme etapu letošní TrailTour!

Dostat se na start si na úvod vyžádá lehký klus na roztočení nohou. Do navigace si hoď Přímělkov, auto nech u nádrže a po asfaltové cyklostezce směr hrad. Můžeš přijet i vlakem, zastávka je pod kopcem.

Etapa startuje u hradní zdi pár metrů od turistického rozcestníku. Jednou rukou se dotýkáš staletých kamenů, druhou pouštíš stopky. Nádech, výdech… Pojď na to! Ze začátku se drž zelené značky směr Přímělkov. Nejdřív skrz kůrovcový les, kolem trampského ohniště a nahoru. A teď bacha! V půli kopce musíš prudce odbočit vlevo, pořád po zelený! Parádní lesní pěšinkou, sem tam skalka, furt kolem vody až k chatám. Proběhneš pod železničním viaduktem a na louce vlevo.

Když přijedeš v období dešťů a bahna (jakože bys měl, protože tehdy nastává ta pravá sranda), budeš se následující kilák bořit po kotníky do bažiny. Nic, co bys s Inov8 nedal, a ještě tě to bude bavit! Než se naděješ, jsi v Přímělkově, teď je čas na malou asfaltovou párty. Z louky doprava přes most, tam se napojíš na červenou a pokračuješ doprava kolem řeky. Tady to rozbal!

Asfalt zmizí asi po kilometru a půl (bacha na odbočku vpravo tam, kde se asfalt zvedá směr les), ty pokračuješ po pěšince a červené souběžně s řekou. Drž se u lesa, ne na louce, to by tě pak mohl uvěznit rozvodněný potůček…  Brzo budeš v Dolním Smrčné, odtud tě dovede modrá zpátky na hrad.

Přes most, po silnici vpravo ke kolejím a hned za nimi po dlážděné cestičce k potoku. Pořád po modré, mírně vpravo a začínáš stoupat. Nejdřív skrz vesnici, pak po rozbahněné pěšině, furt se drž vpravo. Až začne cesta klesat, jsi skoro v cíli. Na kraji lesa hodně dolů a vpravo, tady to začíná být veselý. Letíš dolů a za chvíli přiběhneš k trampskýmu ohništi, tady už to znáš! Posledních pár set metrů, Rokštejn už prosvítá mezi zbytky stromů, Poslední zatáčka, tři metry k hradní zdi… A až se dotkneš kamene, od kterého jsi startoval, máš to za sebou!

Nezapomeň si před klusem zpátky k autu pořádně projít Rokštejn. Je to zadara a fakt se ti tu bude líbit! A pokud jedeš vlakem, zastav se před odjezdem do legendární Hospody nad Přejezdem. Ježek po necelých osmi kilácích jen zasyčí, odvážní můžou zkusit místní pochutinu zvanou mastidlo.

Ať se ti u nás na Vysočině líbí!

Doporučená bota

Dobrý parťák do života, hlavně nepohody, se vždycky hodí. Stejné je to s trailovou botou a proto se snažíme na každou etapu doporučit ten nejlepší koncept, který se na daný povrch nejlépe hodí.